Hemma från Falun

Från att se Maya ligga och krampa, medvetslös på en ambulansbår tills de jag såg idag, de är fan glädje! :')
Hon vaknade ju imorse vid 4a och fråga om vatten, sen somna hon igen och senare på morgonen vaknade hon igen. Hon vet var hon är utan att nån har sagt de, men hon vet inte vad de är som har hänt och hon kommer inte ihåg de med ambulansen osv. När hon va vaken så fick dom dock tyvärr lov att ge henne massa morfin för att hon skulle ta ryggmärgsprov, som tydligen gör jäkligt ont. Så hon somnade igen av morfinet då.

När jag kom till henne var hon vaken igen. Hon är väldigt, väldigt trött, men förstår allt man säger till henne. Hon svarar om man pratar med henne, men korta svar som "mm", "aah" och så. Hon har inte kraft för att prata, och orkar knappt ha ögonen öppna. Hon visar inga känslor, men hon är ju väldigt känslig i vanligafall, och grät när läkarn gjorde nå prov på henne, mer känslor än de har hon inte visat hittills. Men hennes minne är kvar iaf, pappa sa "Matilda är här också, Maya" och hon viste vem jag var och allt. Och mamma hade frågat henne om hon viste vad hon hette och hon hade svarat "aa, Kicki", och lite sånna frågar. Och hon svarar rätt på allt. Så de känns otroligt skönt!!

Om ni andra skulle se henne skulle ni förmodligen tycka att hon inte alls är bra (för hon är ju långt, långt ifrån bra än). Hon ligger med slangar i näsan, på armarna och överallt. Och de va väldigt hemskt att se.. Men som jag skrev i början, så hade jag ju en bild av från när jag såg henne sist, och nu har jag verkligen en annan bild på henne i huvet. En mycket bättre bild! Hennes feber har även gått ner, så nu är hon feberfri! :) Men hon spyr lite då och då, och de tar otroligt mycket på de få krafter som hon har. Hon har även väldigt ont i huvet, och på sina utslag..

Sååå himla glad att hon har vaknat, och att hon förstår vad man säger, och att hon kan iaf svara om man ställer en fråga! Verkligen. De gör att jag kommer kunna sova mycket bättre inatt tror jag, och att jag har mer positiva tankar.

Skriver mer imorn och så hoppas vi på att hon är ännu bättre då!!


Kommentarer
Postat av: anii

du ser, det blir bättre! De här klarar hon och snart är hon säkert hemma! Finns här det vet du hjärtat. <3

2011-01-09 @ 21:05:39
Postat av: Denice

Åh, gud så sjukt skönt att höra verkligen!

Man går ju o oroar sig för henne hela tiden! :(

Hoppas verkligen att hon blir bra snart! <3

2011-01-10 @ 18:05:35
URL: http://deniceanderssson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0