hemma

hej.
nu är jag hemma. tänkte skriva det mesta vad vi har gjort (det jag kommer ihåg iaf) sen ladda upp lite bilder! :)

Torsdag: går upp vid kanske elva, har inte packat än eller någnting. men börjar leta vad jag ska ha med mig osv, vid halv tolv hoppar jag in i duschen och kommer ut vid tolv då peter har ringt, så ringer upp och han säger att vi åker om 20 minuter! aaaah, kueeel. har inte packat, det jag har letat fram ligger på sängen men långt ifrån allt. jag har bara handduk på mig, blått hår, osminkar och ja, helt absolut inte klar! haha. men jag är klar vid typ halv iaf (SÅ JÄVLA SNABB!!) fast dock osminkad, inte blåst håret eller nå sånt, utan bara klätt på mig och slängt i allt i en väska. Hehe. Vi åker till Mamma som har fått gjort lite frulle åt oss som vi käkar i bilen. Åker och hämtar de andra och sen åker vi iväg. Efter några stopp och en avsläppning i Ludvika så är vi framme i Stockholm typ fem. Peter ska försöka hitta en genväg, men ja, han hittar inte -.- Så vi åker runt typ en halv timme och tillslut åker vi tillbaka och åker vanliga vägen. Vid tjugo i sex är vi framme i lägenheten och jag har typ 20 minuter på mig att sminka mig, byta om, fixa håret och allt innan vi ska vara på en resturang halv sju, och innan ska vi lämna tillbaka hyrbilen på OK och vänta på tbN till dit den ligger. Väl framme, lite sent (a) så möter vi upp de andra och går på en Italiens resturang, dyrt men gott! ;) Vid åtta går vi vidare till Långholmen där KENT spelade! :) Var sjukt mycket folk när vi kom, men tillslut kom vi in och så skulle vi in på tääälteeeee men näe, dom kolla legg så jag fick icke komma in :( Så jag och Peter väntade utanför medans de andra fick gå in och dricka litee. Tur att jag har sån sneeeell bror som stannade utanför med mig (a) Fast jag sa att han fick gå in om han vela faktiskt! Men jaja, vi satte oss på gräsmattan och lyssna på förbandeeeet. Vid typ nio började dom spela, åhhhh. HELT SJUKT BRA VA DOM! Grymma faktikst! Hade helt okej plats, även fast det var fullsatt. Eller ja, hade ju kunnat blivit bättre, men med tanke på att vi kom så pass sent så hade vi helt okej plats liksom. Vi såg iaf vad som hände, och vi hörde kanon, va väl de som va själva grejen ;) Men som sagt, helt grym konsert! Stod typ lika många utanför och kolla/lyssna som där inne (eftersom det var slutsålt) Ahja, whaat ever. Dom höll på kanske 1½-2 timmar, sen for vi hem och sov för vi var trötta!

Fredag: Vaknade kanske ett? Av att de andra ringde och sa att vi skulle komma ner på stan, så vi gick upp, fixade och drog ner. Var tänkt att vi skulle shoppa idag men när vi hade kommit ner på stan, satt på en Italiensresturang (IGEN!!) dock en annan ;) och pratade med de andra så sa dom att det skulle regna imorgon och vara uppehåll idag, såååå vi tog ett smart beslut och körde grönan ist för imorgon som det var tänkt. Så vi åt upp, drog en snabbis på stan för dom andra skulle handla lite mer kläder eftersom det skulle bli för kallt med de dom hade på sig för grönan, sen tog vi en promenad dit. Vi var där typ kanske fyra-fem?! Det var bara jag som tyckte om karuseller av oss ;) haha. Men Peter ofrade sig för att köpa ett åkband med mig! (y) Killarna skulle ha 7-kamp så dom fick ha det innan vi började åka nååå. När dom var klara med alla grenar efter nån timme åkte de andra hem och jag & peter började åka lite. Hehe.. Varken jag eller Peter ville egentligen åka Fritt Fall- TILT (!!!!!) men eftersom lillsyrran har gjort de tvingade jag upp oss bägge. Han tänkte hoppa ur kön flera gånger, men jag tvingade han som sagt, haha! Fyfan, så jävla äckligt de va. Haha.. Uhhh.. Alltså ah, helt sick va sjukt högt det är! (fast jag blundade hela vägen upp, och ner (a)) Men nu är det gjort iaf, vi kom levande ner och vi kan skrya om att vi har åkt ;) Så åkte vi såklart massa andra karissar, gick lustiga huset, spelade på chokladhjul, råka få lite mer pengar tillbaka osv osv ;) hehe. Riktigt kul kväll iaf! Vid halv elva tog vi bussen lite närmre stan, sen tb hem och sen var det godnatt med en gång.

Lördag: Regnade som sagt idag, men vi åkte ner på stan vid kanske två. Mötte upp de andra som skulle äta lunch. Vi hade precis käkat frulle så vi hoppade lurren men höll sällis. Dom var klara kanske 4? Så vi hann inte shoppa mycket alls.. Men när de hade stängt vid sex tog jag & Peter oss lite middag, på BK idag. Efter det tog vi en vända till bion och skulle se om det gick någon bra, men vi hoppade över det och åkte hemåt. Envända på ICA sen hem och poppa popcorn och skar upp lite melon och satte igång en film! När filmen var slut la jag mig i ett varmt, skönt bad i någon timme. Sååå skönt! Efter det tog jag datan i nån timme, sen la jag mig och sov!

Söndag: Gick upp tolv idag. Va klar typ ett med att packa ihop allt och fixa mig (SNABB IGEEEEN!!) Sen åkte vi. Stannade i Solna centrum först och gick på gallerian där. Hittade lite greeejer och när vi var klara där åkte vi in till stan. Gick till de andra som var på ett café och satte oss där lite. Drack en goood latte! mömmms. Dom skulle åka hem sen så jag och Peter handlade lite mer, det sista :) Eller var mest jag som handla nu, han var trött och tyckte det var jobbigt att gå runt och bära på min väska (a) häh. Men iaf, tåget gick 17.45 och sen fick jag sitta på ett tåg från Stockholm - Mora med typ 10 14-åriga TYSKA scouter runt om mig. Kueeel.. -.- Men väl framme i Mora va pappa & Emilia och väntade på station. Vi skjussa Emilia till Cribbuuuus sen åkte vi hem.

Jaaappp, det var i stortsätt min helg. Underbart har det varit! Tack för det! :d





























Orkar inte ladda upp fler bilder nuuuu..
hähä.
nu ska jag nog straaaxx gå och lägga mig, jobbar imorn 14.30-18.30.
PUSSSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0