varit i venjan för första gången i mitt liv..

.. och förmodligen den sista också! ;) haha! nämen efter kalaset igår ringde cribbe och sa att vi skulle åka till venjan och kika lite. så jag och emilia tog moppen in till mora där vi träffa cribbe, termoz och isak och tog bilen till venjan, eller först va vi in till mora, sen till vika och lite så, men jaja. väl där va det NOLL med folk nere på "parken", så vi åkte på nån fest där jag och emilia kände absolut ingen alls. haha! va inte där alls länge för blev lite strul, men vi hängde med några till ett garage där dom förfestade lite. sen när dom skulle till parken nån timme senare åkte vi med. dock gick vi aldrig in, för det kosatde 120 kronor i inträde, vi va nyktra, vi kände typ ingen där, vi hade inga kontanter med oss, så vi kännde att det inte riktigt var värt att gå in. men vi va utanför och träffade lite folk, verkligen lite folk! ;) haha. men sen satt vi i bilen eftersom det regna och va jävligt kallt! men ja, så värst tråkigt va de inte.. eller kunna ju lika gärna vara där än hemma liksom, så helt okej kväll! :)

när parken stängde vid ett blev det efterfest, va inte alls speciellt taggad för jag både frös och va trött, så jag låg och sov i bilen medans de andra va in en snabbis. men vid kvart över två fick vi lov att åka så vi skulle hinna till donken som stängde tre, men jaha. gissa vid. vi får bensinstopp aldeles innan vika typ 10 i tre. (y) -.- så vi får rulla bilen, (eller vi och vi men ah.. ;)) till cribbe, fylla på med bensin, missar donken med TRE JÄVLA MINUTER!!! så åker till mora klockan och käkar lite panpizza ist. hähä, funkade ju de med! :) va på klockan ett bra tag, åkte hem vid fyra där i från tror jag. åkte och bytte bil osv, va tillbaka i vika vid halv fem(?) typ.. där somnade vi väl typ med en gång, iaf jag! men alla kläder på, och täcke osv. har aldrig frysit så mycket kändes de som. men ja, vaknade rätt sent, eller blev väckt av emilia, cribbe och termoz vid två tror jag o: tvättade bort sminket och sånt, sen satt vi i garaget medans dom höll på att bygga något tills elina & lennart kom och hämta oss och skjutsade oss till jocke där mopeden stog, åkte till maxi och handla lite gött sen åkte vi hem. tror vi var hemma typ kvart i fem eller nå. frös fortfarade och hade gjort de ertt dygn då! :o helt seriöst. haha!
satte på mig varma, sköna mjusikkläder och väntade på maten. åt mat och efterrätt, och sen har jag, emilia, mamma och pappa spelat kort hela kvällen ända tills nu. och louise va med ett tag också, fast då spelade vi nå annat spel! :)

Mys mys, och trevlig helg! även om de är rätt surt att det är skola imorgon, och helgen har gott aldeles förfort. dessutom är jag bitter på migsjälv som har varit vaken så har länge idag. kommer vara helt död imorgon, skönt att vi endast har två lektioner och att vi ska ha teori på idrotten! :)

hoppas att ni har haft en bra helg!
PUSS OCH GODNATT!
(sry för mitt långa inlägg. hoppas ni orkar läsa! hehe)
/MATILDA


bild från igår.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0